7 zasad doskonałej współpracy, które sprawdzają się w Navifleet

Gdy, podczas rozmowy z naszymi potencjalnymi klientami pytamy, co jest dla nich najważniejsze w telematyce lub w systemie zarządzania flotą, odpowiedź jest najczęściej jedna: wiarygodne dane. Duża część osób zarządzających flotami ma doświadczenie z systemami i szuka rozwiązania, które usprawni ich pracę, a nie będzie kolejnym narzędziem, na które się narzeka. Problemów jest dużo: błędne dane o przebiegu, o ilości spalonego paliwa, o poziomie pozostałego paliwa w baku, nieaktualna pozycja pojazdów, niska częstotliwość odświeżania danych, niedokładne dane, nieużyteczne raporty i wiele innych.

7 zasad doskonałej współpracy, które sprawdzają się w Navifleet

To powoduje, że gdy zastanawiasz się nad wdrożeniem systemu monitorowania pojazdów, telematyką lub systemu zarządzania flotą, pojawia się wiele wątpliwości, bo przecież zakup systemu musi być uzasadniony biznesowo! Nie ma sensu wdrażać systemu, który nie spełni swojego celu – obniży lub zoptymalizuje koszt funkcjonowania floty. Jeśli system nie rozwiązuje problemu albo robi to połowicznie, czy warto go wdrażać?

Drugą wątpliwością, na którą warto zwrócić uwagę to współpraca z dostawcą systemu, a właściwie na to, jak tak współpraca będzie wyglądała. Dobra współpraca znacząco podnosi wartość, stąd z tego artykułu dowiesz się, jakie cechy Navifleet sprawiają, że warto z nami pracować. Artykuł powstał na bazie naszych przemyśleń i rozmów z naszymi klientami, którzy szczerze dzielili się informacjami o tym, co cenią we współpracy z nami. Dzielę się tym z Tobą, gdyż uważam, że jeżeli szukasz dostawcy, spokojnie możesz przyłożyć do swojej współpracy poniższe aspekty.

1. Nie stosujemy umów terminowych

W Navifleet nie stosujemy umów terminowych, co oznacza, że nie zobowiązujesz się na współpracę z nami w ciemno na kilka lat do przodu. Nasze podejście opiera się na zasadzie wzajemnych korzyści - tak długo jak współpraca jest dla nas obu korzystna, tak długo ma sens nasza współpraca. Dzięki temu nasi klienci współpracują z nami nie dlatego, że muszą, lecz dlatego, że chcą i ta współpraca jest dla nich wartościowa.

Wprowadziliśmy tę zasadę kilka lat temu, gdy zauważyliśmy, że liczebność flot klientów jest zmienna w czasie. Umawianie się na konkretną liczbę monitorowanych pojazdów, a co gorsza egzekwowanie tej liczby karami umownymi, uważamy za niepraktyczne i zupełnie niepotrzebne, psujące wzajemne relacje. Naszym celem jest współpraca z klientami tylko wtedy, gdy jest ona wartościowa.

Jaka jest wartość dla Twojego biznesu?

Płacisz tylko za monitoring pojazdów, które faktycznie posiadasz w danym momencie. Takie podejście ułatwia przypisywanie kosztów i w dłuższym okresie okazuje się być bardzo optymalne kosztowo. Brak jakichkolwiek kar umownych sprawia, że relacje z klientami są oparte na wzajemnym zaufaniu i wartości, co prowadzi do długotrwałej współpracy. Dzięki temu nasi klienci polecają nas.

2. Skupienie na jakości i rozwiązywaniu problemów

Nie ograniczamy się jedynie do łagodzenia skutków problemów. Nie jesteśmy idealni, ale mając świadomość, że klienci dokonują decyzji o współpracy z nami co miesiąc (bo umowę można rozwiązać w każdym momencie), bardzo skupiamy się na tym, by problemy były rozwiązywane szybko, a ich źródło usunięte na zawsze. Utrzymujemy szybkość i jakość naszego serwisu na najwyższym poziomie - jakość obsługi klienta to nasza cecha, za którą otrzymujemy najczęściej pochwały.

Jaka jest wartość dla Twojego biznesu?

Kontaktując się z naszym zespołem wsparcia technicznego lub doświadczonym flotowcem, który udzieli Ci wsparcia merytorycznego, biznesowego lub doradczego, masz pewność, że zostaniesz obsłużony priorytetowo. Odbieramy telefony, a gdy to niemożliwe, oddzwaniamy jak najszybciej, tak aby zgłoszony problem został sprawnie rozwiązany.

3. Silny, wewnętrzny zespół produktowy i developerski

Posiadamy dedykowane zespoły produkcyjne i developerskie dla naszych dwóch głównych produktów: Navifleet Tracker – system telematyczny i Navifleet Manager – system zarządzania flotą. Dzięki temu rozwój jednego produktu nie odbywa się kosztem drugiego, a nasze rozwiązania są stale udoskonalane i dostosowywane do potrzeb klientów. Bardzo często słyszymy, że wewnętrzny zespół deweloperski to niepotrzebny wydatek, koszt stały, i że lepiej rozwój oprogramowania zlecić do software house. Uważamy, że to stały, ale nie koszt, a inwestycja. Zespół rozwijający produkt, który rozumie Klienta, nie rotuje, może skoncentrować się na jednym produkcie, co zapewnia znacznie lepszą jakość niż wynajęty zespół z zewnątrz.

Jaka jest wartość dla Twojego biznesu?

Jakość i użyteczność naszego oprogramowania, a co za tym idzie, otrzymujesz jakościowe i precyzyjne dane, na podstawie których możesz podejmować decyzje. Również Twoje doświadczenia z korzystania z systemu są po prostu lepsze.

Bądź na bieżąco z tym, co się dzieje w Twojej flocie

4. Słuchamy naszych klientów… ale nie bezrefleksyjnie

Rozwijamy nasze produkty w oparciu o pogłębione, ustrukturyzowane wywiady z naszymi klientami oraz fleet managerami, którzy jeszcze nie korzystają z naszych produktów. Miesięcznie realizujemy kilkanaście takich wywiadów. Jest to proces ciągły. Nie oznacza to, że wszystko, co słyszymy od klientów, trafia na listę funkcjonalności do wdrożenia w aplikacji. Traktujemy zgromadzoną wiedzę jako informację o problemach, które następnie staramy się rozwiązać za pomocą oprogramowania.

Jaka jest wartość dla Twojego biznesu?

Nasze oprogramowanie nie składa się z setek funkcji, które trudno opanować; skupia się wokół dobrze przemyślanych procesów obecnych we flotach i automatyzuje je.

5. Prawdziwe wsparcie techniczne i merytoryczne

Nawet doskonałe oprogramowanie – a wierzymy, że nasze właśnie takie jest – wnosi niewielką wartość, jeżeli nie ma doskonałego serwisu. Dlatego obsługę naszych Klientów podzieliliśmy na 3 poziomy wsparcia:

  • Wsparcie instalacji i prowadzenie procesu koordynacji montażu urządzeń telematycznych – jedna, niewielka komórka firmy, która odpowiada za ten proces, sprawia, że 99,7% montaży realizujemy w mniej niż 7 dni od zamówienia. Dodatkowo w 100% odciążamy fleet managera w procesie umawiania instalatorów z użytkownikami pojazdu.
  • Wdrożenie, wsparcie merytoryczne i biznesowe. Kilka lat temu doszliśmy do wniosku, że doskonały serwis techniczny, szybka obsługa zgłoszeń serwisowych, czy szkolenia dla klientów to za mało. Powołaliśmy więc komórkę Customer Success, odpowiedzialną za biznesowy sukces wdrożenia. Dzięki temu, jeżeli nasz klient napotka na problem procesowy, biznesowy, wątpliwości dotyczące polityki flotowej czy przyjętej w niej strategii, nasz Zespół, który składa się z doświadczonych Fleet Managerów, służy wsparciem konsultacyjnym.
  • Pomoc techniczna – service desk. Wiemy, że poziom serwisu i wrażenia z tym związane są kluczowe we współpracy. Sami bardzo dużo korzystamy z różnych narzędzi online i zauważamy, jak brak dobrego wsparcia może popsuć wrażenia korzystania z nawet rewelacyjnego narzędzia. Postawiliśmy na doświadczony zespół, który pracuje z nami od lat. Automatyzujemy rutynowe czynności, tak aby nasz zespół mógł się skupić głównie na rozmowie z Klientem – tej czynności jeszcze długo nie będziemy chcieli automatyzować.

Jaka jest wartość dla Twojego biznesu?

Na każdym polu zapewniamy wyjątkowe wsparcie. Wsparcie, za które chwalą i polecają nas nasi Klienci. Zawsze otrzymujesz to, na co się umówimy, i nie musisz się o to w nieskończoność prosić.

6. Zespół handlowy nie ma prowizji za sprzedaż

To stwierdzenie na pierwszy rzut oka nie ma związku z korzyściami dla Ciebie jako Klienta. Tak też myśleliśmy jeszcze kilka lat temu. Zespół handlowy pracujący w modelu niskiej/średniej podstawy i wysokich prowizji sprzedażowych ma tendencję do koloryzowania rzeczywistości, obiecywania rzeczy, które nie zawsze są realne, i wywierania na kliencie presji – mam tu na myśli różnego rodzaju sztuczki – na przykład: zakup do końca miesiąca/kwartału to lepsza cena. W dodatku, w takim modelu sprzedawca dąży do jak największego wdrożenia na początku współpracy – to zwykle oznacza większą prowizję. Takie podejście nie daje wartości klientowi. W Navifleet sukces nie polega jedynie na pozyskaniu klienta, to ważne, ale ważniejsze jest, jeśli widzimy, że dostarczamy taką wartość, że Klient, który nie jest zobligowany żadną umową, bez presji i ciągłych follow-up ze strony zespołu sprzedażowego, sam organicznie zwiększa zakres naszej współpracy – to jest prawdziwy sukces.

Jaka jest wartość dla Twojego biznesu?

Masz pewność, że rozmowa z zespołem sprzedażowym jest szczera. Bez koloryzowania – mówimy jak jest i jesteśmy pewni, że po wejściu na nasz pokład nie rozczarujesz się. Wiemy, że jeżeli nie będziesz zadowolony, w każdym momencie możesz zakończyć współpracę – to motywuje nas do starania się przez cały czas, a nie tylko do momentu podpisania umowy.

7. Transparentna ścieżka rozwoju produktu

Korzystając z różnych narzędzi online, zdarzyło nam się korzystać z systemu np. do prowadzenia projektów IT, który przestał się rozwijać. Nasze potrzeby się zwiększały, bariera wyjścia była relatywnie duża, a oprogramowanie naszego dostawcy stało w miejscu. Wiemy, jakie to jest frustrujące. W Navifleet średnio co kwartał wydajemy nowy moduł dla naszych klientów. Jednocześnie dzielimy się otwarcie naszymi planami rozwoju, co oznacza, że obecni i przyszli klienci zawsze wiedzą, jakie kroki podejmujemy w rozwoju naszych produktów.

Dzięki transparentnej komunikacji informujemy o planach rozwoju i zmianach, co pozwala naszym partnerom na świadome korzystanie z naszych rozwiązań i weryfikację, czy nasza ścieżka rozwoju jest zgodna z ich potrzebami. Prawdopodobnie jesteśmy nieco lepszym wyborem do długotrwałych projektów, niż do szybkich, wizerunkowych akcji.

Jaka jest wartość dla Twojego biznesu?

Zapoznając się z naszymi planami rozwoju systemu, rozmawiając z naszymi zespołami, sam dojdziesz do wniosku, że nie jesteśmy firmą, która zarosła pajęczynami. Nie zostaniesz sam z archaicznym oprogramowaniem i podpisaną umową na 2 lata.

Podsumowanie

Wybór odpowiedniego systemu telematycznego lub zarządzania flotą to nie tylko kwestia technologii, ale także partnerstwa i zaufania. Współpraca musi być oparta na obustronnych korzyściach, więc musi podążać za Twoim biznesem. Mam nadzieję, że powyższe punkty pomogą Ci w ocenie Twoich przyszłych partnerów biznesowych.

Podsumowując: w Navifleet traktujemy Klientów, tak jak sami chcielibyśmy być traktowani, stąd zawsze zakładamy dobre intencje i traktujemy współpracę jako partnerską - nasza umowa jest prosta i przejrzysta, a zasady współpracy dostosowane do zmieniającego się biznesu. Dajemy Ci pełną kontrolę i elastyczność - nie wymagamy długoterminowych zobowiązań, płacisz tylko za to, co rzeczywiście wykorzystujesz, a nasze wsparcie jest zawsze dostępne bezpośrednio.

Wojciech Smoleń

Co-founder

Jestem absolwentem marketingu i informatyki, a w swojej karierze zawodowej zrealizowałem ponad 60 projektów IT. Moje doświadczenie z wieloma firmami pozwoliło mi na wypracowanie pragmatycznego podejścia do technologii w biznesie B2B. Jestem zwolennikiem procesowego podejścia do rozwoju biznesu i ciągłego doskonalenia. Moim priorytetem jest, aby technologia była użyteczna i przynosiła realną wartość dla